Güneş Sistemi ERP
Link Güneş Sistemi, orta ve büyük ölçekli işletmelerin finans, üretim, satış, satın alma, planlama ve benzeri tüm iş süreçlerini bir bütün olarak ele alan bir kurumsal kaynak planlaması yazılımıdır. Üretim, ticaret, sağlık, inşaat, turizm, lojistik ve akla gelebilecek tüm sektörlerdeki ihtiyaçlara göre hazırlanmış sektör bağımsız bir üründür.
e-dönüşüm süreçlerinde %100 mevzuata uyumlu olan Güneş Sistemi zamandan tasarruf etmenizde en büyük yardımcınızdır.
- SATIŞ PAZARLAMA
- SATIN ALMA
- STOK VE DEPO YÖNETİMİ
- FİNANS
- SABİT KIYMET YÖNETİMİ
- ÜRETİM
- MUHASEBE
- ENFLASYON MUHASEBESİ
- BÜTÇE YÖNETİMİ
Müşteriye sunulacak tekliflerin hazırlanması, müşteri onayının alınmasından sonra tekliflerin siparişe dönüştürülmesi, siparişten teslimata kadar işletmelerin doğru zamanda ve uygun koşullarda müşterilerine ulaşmalarını sağlayacak tüm satış operasyonlarının yönetimi Güneş Sistemi’nin satış ve pazarlama departmanları için sunduğu çözümlerle sağlanmaktadır. Değişik kanallardan gelen satış bilgilerinin doğru ve düzenli bir şekilde tutulması, satışın verimliliğini arttırmak, doğru yerlere kanalize olmak ve varolmayan bir satış potansiyelini ortaya çıkarmak açısından önemlidir. Güneş Sistemi ile, müşteriye sunulan hizmetin kalitesini arttıracak, karar alma süreçlerini hızlandıracak, verimli hale getirecek ve etkin stratejiler geliştirilmesini sağlayacak çözümler, satış ve pazarlama departmanlarının hizmetine sunulmuştur.
Satış ve Kampanya Koşulları Oluşturulması
Güneş Sistemi Satış yönetimi, işletmenizin satışlarını arttırmak amacıyla aylara göre veya ürünlere göre satış eğilimleri izleyerek belirlediğiniz yeni fiyat, kampanya gibi satış koşullarına yönelik çözümler sunmaktadır.
Güneş Sistemi satış, pazarlama ve kampanya süreçlerinde;
- Müşteri ve ürün grupları için Türk Lirası ve döviz cinsinden özel satış fiyatları belirleyebilir,
- Her ürün, müşteri veya ürün – müşteri grupları için farklı iskonto, birim ve valör gün gibi tanımları yapabilir,
- Türk Lirası veya döviz cinsinden sınırsız sayıda fiyat listeleri oluşturabilir,
- Kampanya dönemlerinde geçerli olan fiyatları saat, gün, ay, yıl gibi zaman aralıklarında uygulayabilir,
- Her müşteri için fiyat, vade ve iskonto koşullarını içeren özel satış tekliflerini hazırlayabilir,
- Farklı ödeme planları oluşturarak yapmış olduğunuz satışları istenilen ödeme planına göre vadelendirebilir,
- Özellikle kampanya dönemlerinde kullanılmak üzere, değişik ürün gruplarından oluşan karma koli tanımları oluşturabilir,
- Satış için kullanılacak döviz kurunun işlem, vade, evrak tarihi kriterlerinden birine göre belirleyebilir veya satış işlemlerinde sabit bir kur tanımlayabilirsiniz.
Satış Rezervasyonu, Siparişi, İrsaliyesi, Faturası
Müşteriler ile rezervasyondan başlayarak tüm iş akışlarını işletmenizin genel prensipleri doğrultusunda yöneterek zamanında ve hatasız iletişimi sağlamak ve böylelikle koşulsuz müşteri memnuniyetine ulaşmak Güneş Sistemi Satış Yönetimi uygulamaları ile hızlı bir şekilde hayata geçirilmektedir.
E-irsaliye, e-Fatura, e-İhracat fatura ve e-Arşiv Faturası gibi e-Dönüşüm uygulamaları ile tam uyumludur. Taslak oluşturma, e-Belge gönderme, görüntüleme, durum sorgulama gibi rutin işlemler sistem üzerinden rahatça gerçekleştirilebilir.
Güneş Sistemi Satış Yönetimi uygulamaları ile;
- Sipariş onayını müşterinin risk durumuna göre verebilir,
- Stok durumunu dikkate alarak teslim tarihinizi belirleyebilir ve buna göre sipariş onayını verebilir,
- Aynı müşteriye ait siparişleri istenilen miktarlarda farklı teslim adreslerine yönlendirebilir,
- Ürün veya müşteriye göre teslimatı tamamlanan veya açıkta kalan siparişlerinizi izleyebilir,
- Sipariş onayı verilene kadar ürünleri müşteri adına rezerv edebilir,
- Siparişlerin bekleme sürelerini dikkate alarak, sevkiyatlarınızın önceliğini belirleyebilir,
- Müşteriye yapılacak sevkiyatların, bekleyen tüm siparişlere göre toplu olarak veya tek bir sipariş için yapılmasını sağlayabilir,
- Eldeki stok miktarını bekleyen müşteri siparişlerine paylaştırarak sevkiyatı başlatabilir,
- Sipariş miktarından az veya fazla sevkiyat yapılmasını kontrol edebilir, gerektiğinde uyarı vererek sevkiyat işlemini durdurabilir,
- Perakende ve fason faturası gibi özel faturalar düzenleyebilir,
- Birden çok döviz cinsi kullanımı sayesinde farklı döviz cinsleriyle satılan malların aynı faturada yer almasını sağlayabilir,
- Sevk irsailyesi ve satış faturasını müşterinin ürün koduyla düzenleyebilir,
- Müşteriye irsaliye ya da fatura düzenlemeden önce müşterinin e-belge kayıtlı kullanıcısı olup olmadığı kontrolünün gerçek zamanlı ve otomatik olarak yapılması ile belgeyi olması gereken şekilde düzenleyebilir,
- Elektronik ortamda düzenlenecek sevk irsaliyesi ve satış faturasını önceden taslak olarak kaydedebilir, görüntüleyebilir, taslak belge üzerinde gereken değişiklikleri yapabilir, işletmenizin veya entegratörün mali mührü ile imzalayarak alıcısına teslim edilmek üzere gönderebilirsiniz.
Müşteri Kredi Risk Takibi
İşletmenizin müşterileri ile finansal ilişkilerinin düzgün bir şekilde yönetilmesi için; müşterilere tanınan kredilerin, yapılan işler sonucunda doğan risklerinin, fatura ve ödeme vadelerinin, müşterinin karlılığının izlenebilmesi sistem içerisindeki uygulamalarla sağlanmaktadır.
Müşteri Kredi Risk Takibi ile;
- Müşteriler için tanımlanan kredi limitleri dikkate alınarak, açık hesap veya çek-senet risk durumuna göre sipariş, sevkiyat ve satışları onaylar veya engelleyebilir,
- Kredi limiti kontrolünü müşterinin bekleyen siparişleri ve faturalanmamış irsaliyelerini dikkate alarak yapabilir,
- Müşteriden alınan ayni ve nakdi teminatları ile henüz tahsil edilmemiş fatura, senet/çek işlemleri, karşılıksız çek ve protestolu senetlerinden doğan riskleri birlikte izleyebilir,
- Tüm risk ve kredi analizlerini istenilen bir döviz cinsi ve döviz kuruyla takip edebilir,
- Müşterilerin genel cirodaki payı veya borcunun toplam cirosuna oranı gibi istatistik bilgilerini otomatik güncelleyebilir,
- Tüm satış analizlerinin istenilen bir döviz cinsinden ortalama kur veya işlem tarihindeki döviz kuruna göre takibini yapabilir,
- Yapılan satışların her müşteri için maliyet ve karlılıklarını hesaplayabilirsiniz.
Satış Bütçesi, Kota ve Prim Takibi
İşletmenizin gerçekleştirdiği tüm ticari faaliyetler sonucunda hedefleriniz, gerçekleştirdikleriniz, satış temsilcileri ve/veya bölgeler bazında performanslarınızı değerlendirecek analizlere ulaşabileceksiniz.
Güneş bütçe modülü ile;
- Aylık veya haftalık oluşturmuş olduğunuz satış bütçeleri ile gerçekleşen rakamları karşılaştırabilir,
- Bölge, departman ve satış elemanına göre detaylı bütçe takibi yapabilir,
- Satış elemanlarının tek tek veya grup halinde kotalarını belirleyabilir ve gerçekleşen satışlar için prim hesaplayabilirsiniz.
Satış Analizi
Satışlarınızın ürün ve ürün gruplarına göre, miktara göre, brüt/net satışa göre, ödeme şekilleri ve döviz cinslerine göre, vadelere göre, müşterilere göre, bayi – depo – mağaza – satış temsilcilerine göre dağılımlarını aylık, dönemlik, yıllık bazlı olarak görüntüleyebilir, aynı anda farklı analizleri yanyana izleyebilir ve grafikler üzerinde karşılaştırmalar yapabilirsiniz.
Satış analizinin gerçek zamanlı veri üzerinde yapılması ile istenildiğinde hesaplamaların yapıldığı kayıtları tek bir tuş ile analiz ekranı üzerinden görüntüleyebilirsiniz.
İşletmelerin satın alma ve stok maliyetlerini en aza indirmek ve ihtiyaçlarını uygun koşullarda sağlamaları için sunulan Güneş Sistemi Satınalma çözümleri, karar alma süreçlerinde etkin bir rol oynamaktadır. Güneş Sistemi ile, malzeme talebi için düzenlenen satınalma teklif fişleri ile toplanan satınalma taleplerinin değerlendirilmesinden stok planlamasına, uygun teklifin onaylanmasından teslimata kadar satınalma departmanlarının gereksinim duydukları tüm analiz ve bilgilere kolayca ulaşılması sağlanmıştır.
Satın alma Teklifleri, Sipariş, İrsaliye ve Fatura Takibi
Tedarikçilere verilen siparişten başlayarak, alımlara yönelik tüm iş akışlarınızı zamanında, geçerli fiyat ve vadeye göre eksiksiz teslimatınızı takip edebilmeniz Güneş Sistemi Satın Alma Yönetiminin sağladığı uygulamalarla çözümlenmektedir.
Güneş Sistemi Satın alma Yönetimi uygulamaları ile;
- Farklı tedarikçilerden alınan fiyat listesi, iskonto, opsiyon ve vade tarihi gibi satınalma koşullarını izleyebilir,
- Satın alma tekliflerini analiz ederek en uygun teklifin belirlenmesi ve otomatik olarak siparişe dönüştürülmesini sağlayabilir,
- Eldeki stok seviyeleri ve karşılanması gereken satış siparişlerine göre satınalma siparişlerinizi oluşturabilir,
- Teklif toplama ve sipariş sırasında ilgili tedarikçiye ait son fatura veya ürün bilgilerine ulaşabilir,
- Teslim edilmemiş veya eksik teslim edilmiş siparişlerle, teslimatı tamamlanmış siparişleri, tedarikçi veya ürüne göre takip edebilir,
- Satın alınacak ürünü tedarikçi firmanın ürün kodu ile sipariş edebilir,
- Tedarikçilere verilen siparişleri bekleme sürelerine göre izleyebilir,
- Verilen sipariş miktarlarını tedarikçi tarafından teslim edilen miktarlarla karşılaştırarak eksik veya fazla yapılan teslimatları belirleyebilir,
- Satınalma siparişini teslimat sonrasında otomatik olarak kapatabilir,
- Elektronik ortamda gelen irsaliye ve faturaları e-Alım transferi ile Güneş Sistemi’ne aktarıp, sipariş/irsaliye bilgilerini otomatik güncelleyebilir,
- Satışa göre alım yapıyorsanız, düzenlediğiniz satış faturasından alım fatura kaydı üretebilir,
- Tedarikçiden gelen faturayı miktar ve ödeme bilgilerini önceden tanımlanmış siparişe göre dikkate alarak otomatik muhasebeleştirebilirsiniz.
Satın alma Analizi
İşletmenizin satınalma süreçlerinde;
- Gerçekleşen tüm satın alma işlemleri sonucunda hedeflerin,
- Tedarikçilere göre satın alma taleplerinin karşılanmasının,
- Satın alma siparişlerinin hesaplanan ve gerçekleşen teslim sürelerinin,
- Masraf merkezlerine göre alımların
Ürün, ürün grupları ve tedarikçilere göre aylık, dönemlik, yıllık bazlı olarak izlenmesi ve grafikler üzerinde karşılaştırmalar yapılarak analiz edilmesini Güneş Sistemi Satın alma Analiz modülü ile yapabilirsiniz.
Satın alma analizinin gerçek zamanlı veri üzerinde yapılması ile istenildiğinde hesaplamaların yapıldığı kayıtları tek bir tuş ile analiz ekranı üzerinden görüntüleyebilirsiniz.
İşletmelerin satış, satın alma ve üretim departmanlarında verimliliğin arttırılarak işletme karlılığının yükseltilmesi, sağlıklı bir stok yönetimiyle mümkündür. Güneş sistemi stok ve depo yönetimiyle eldeki stok miktarlarının işletme geneli veya depolar özelinde giriş-çıkışlar, sipariş ve üretim süreçleri izlenerek ham madde, mamul ve ticari malların kritik, en az ve en çok stok seviyeleri takip edilebilmektedir. Mal transferleri; kritik, en az ve en çok stok seviyelerine göre en uygun durumda olan depolara yönlendirilebilmektedir. Stok ve depo yönetimi için gerekli olan bu iş süreçleri ile verimlilik artırılırken maliyetlerin kontrol altına alınması, böylelikle işletme karlılığının artırılması hedeflenmiştir.
Stok Planlaması
İşletmenizin istediğiniz anda mevcut stok durumunu, kabul görmüş maliyet yöntemlerinden tercih ettiğiniz birini kullanarak maliyetlerini izlemeniz, stok işlem hacminizin büyüklüğüne bakılmaksızın hızlı ve güvenilir stok yönetimi ile mümkündür.
Güneş Sistemi Stok ve Depo Yönetimi uygulamaları ile;
- Farklı çevrim katsayıları kullanılarak yaratılan üç değişik stok birimi sayesinde stoklarınızı adet, koli, palet gibi farklı birimlerle takip edebilir,
- Ürünleriniz için birden fazla ürün kodu verebilir, tedarikçinizin ürüne vermiş olduğu koda göre stok takibi yapabilir,
- Stok giriş ve çıkışlarını ürün için tanımlanan kritik stok seviyelerini dikkate alarak kontrol altına alabilir ve siparişlerinizi planlayabilir,
- Sınırsız seri numarası takibiyle stoktan çıkan ürünlerin geriye dönük bilgilerini izleyebilir,
- Parti numarası takibiyle istenilen partiden satış yapabilir, son kullanma tarihi geçen ürün çıkışını engelleyebilir,
- Alternatif ürün kodları tanımlayarak, stok miktarı yetersiz olan stoklara alternatif olarak belirlenen ürünler kullanabilir,
- Rezerv veya bloke edilmiş ürünleri takip edebilir,
- Ürünleri, ürün kodu dışında farklı özelliklerine göre gruplayarak analiz edebilir,
- Stok giriş-çıkışını rutin işlemin dışında hurda, konsinye, fire, hediye gibi değişik şekillerde sınıflandırabilir,
- Tüm stok giriş-çıkış tutarlarını Türk Lirası ve döviz cinsinden izleyebilir,
- Maliyete bağlı Ortalama, Bakiye Ortalama vb. faktörlere göre birim fiyat hesaplayabilir,
- Virman fişleri ile masraf merkezleri, projeler arası ürünü farklı ürün olarak değişimini yapabilir,
- Eldeki stoklar ve satılan stoklar için anlık farklı maliyet tiplerine uygun raporlar alabilir,
- Stok envanter raporu ile kritik stok seviye analizlerini yapabilirsiniz.
Karma Koli
Stoklarınızın yönetimi için veya müşterilerinize kampanya ve promosyon uygulamaları kapsamında farklı alternatifler sunabilmeniz amacıyla zaman zaman farklı ürünleri içeren grup paket uygulamaları yapmanız gerekecektir. Güneş Sistemi Stok Yönetimi Karma Koli uygulaması ile bu gruplamaların miktarsal, finansal, işlevsel ve maliyetlerinize doğru yansıtılacak bir biçimde oluşturulabilmesine olanak sağlanmaktadır.
Güneş Sistemi Stok ve Depo Yönetimi Karma Koli uygulaması ile farklı ürünleri farklı miktarlarda bir araya getirerek “Karma Koli” oluşturabilirsiniz. Çeşitli ürünlerden oluşan karma kolinin fiyatını;
- Koli içinde yer alan ürün fiyatlarının, tanımlanan yüzdeler kadar yansımasıyla,
- Karma koli içinde yer alan ürünlerin birim maliyetlerinden hareketle,
- Doğrudan karma koli için fiyat listeleri veya stok kartında tanımlı fiyata göre belirleyebilirsiniz.
Karma koli satışlarında ve alımlarında, koli içinde yer alan ürünlerin stok çıkış ve girişleri de otomatik olarak gerçekleşir. Bu sayede stok analizlerinde kritik stok seviye takibini karma koli içerisindeki ürünleri de dikkate alarak yapabilirsiniz.
Barkodlu OTVT Uygulaması (Otomatik Tanıma ve Veri Toplama)
İşletmenizin sağlıklı stok ve depo yönetimi, barkod uygulamaları ve mobilizasyonun sağlanması ile mümkündür. Link Güneş Sistemi uygulamaları otomatik tanıma ve veri toplama uygulamalarına entegre çözümlerle uygulanabilmektedir.
Güneş Sistemi Stok ve Depo Yönetimi ile;
- Her ürün için birden fazla barkod numarası tanımlayabilir,
- Ürün özelliklerinden otomatik barkod numarası türetebilir,
- Stok giriş ve çıkış işlemlerini barkod okuyucularla her aşamada hatasız takip edebilir,
- OTVT için kullanılan barkod el terminalleriyle depo sayım işlemlerini gerçekleştirebilir,
- Barkod ürün etiketi düzenleyebilirsiniz.
Stoktaki ve Satılan Malın Maliyeti
Stoklarınızın yönetiminin sonuçlarını net olarak alabilmeniz ancak kabul görmüş maliyet yöntemlerinden tercih ettiğiniz birini kullanarak maliyetlerinizi izlemenizle mümkündür.
Yürüyen Ağırlıklı Ortalama, FIFO, Ortalama maliyet gibi değişik maliyet yöntemleriyle stoktaki ve satılan mal maliyetlerinizi Türk Lirası ve yabancı para cinsinden hesaplayabilirsiniz.
Ürün ve ürün gruplarına göre son hesaplanan maliyetleri stok kartlarına ve satışlara yansıtabilirsiniz.
Alt Ürün Grupları Yönetimi
İşletmenizde ürettiğiniz, sattığınız veya satınaldığınız ürünleriniz kendi içinde renk, beden, kavala gibi farklı özellikler taşıyorsa yüzlerce stok takibi arasında kaybolmadan alt ürün tanımları ile stoklarınızı Güneş Sistemi Stok yönetiminin bir modülü olan Alt Ürün Grupları içerisinde yönetebilirsiniz.
Alt Ürün Grupları Yönetimi ile;
- Sınırsız miktarda matriks olarak alt ürün tanımlayabilir,
- Tüm giriş ve çıkış işlemlerini alt ürünlere göre yapabilir,
- Stok analizlerini alt ürünler bazında düzenleyebilirsiniz.
Depo Yönetimi
Depolar bazında stokların izlenmesi, üretim, sipariş ve transferlerin ihtiyaç duyulan depolara yönlendirilebilmesi gibi kolaylıklar Güneş Sistemi’yle “Depo Yönetimi” başlığı altında işletmelerin hizmetine sunulmuştur. Güneş Sistemi’nin depo yönetimi için sunduğu çözümlerle, mevcut depoların verimlilikleri analiz edilerek kapasitesi genişletilecek, yeni açılacak olan veya kapatılması gereken depoların planlanması sağlanmaktadır.
Güneş Sistemi Depo Yönetimi ile;
- İstenilen ürün ve ürün gruplarından oluşturulabilecek sınırsız sayıda ana ve alt depo tanımlayabilir,
- Depolarda yer alması gereken ürünler için azami ve kritik stok seviyeleri belirleyebilir,
- Depolarda bulunan ürünlerin toplam stok durumlarını ve her deponun eldeki stok miktarlarını ayrı ayrı izleyebilir,
- Satış ve satın alma departmanlarından gelen bilgiler aracılığıyla; depolara göre ürün transferlerini ve siparişleri belirleyebilir,
- Yürüyen Ağırlıklı Ortalama, FIFO, Ortalama Maliyet gibi birden çok maliyet yöntemiyle her depo için stoktaki ve satılan mal maliyetlerini hesaplayabilir,
- Stoklar arası virman kaydı ile bir depodaki ürünün mevcudunu farklı bir depoya veya farklı bir ürüne aktarabilir,
- Depolarda bulunan ürünler için raf tanımlayabilir ve ürünleri raflara göre takip edebilir,
- Siparişi alınan ürünün hangi depoda bulunduğunu izleyebilir, ürün çıkış işlemini en uygun olan depodan yapabilir,
- Depolardaki sevkiyat ve stok yönetimini yetkiniz olduğu sürece izleyebilirsiniz.
Müşteri, satıcı, kasa ve banka hesaplarının takibi, ödeme ve tahsilat planlarının oluşturulması, bunlara bağlı olarak gerçekleşen risk, adat ve faiz hesaplamaları, Güneş Sistemi Finans çözümleriyle işletmelerin hizmetine sunulmuştur. Güneş Sistemi Finans Yönetimi çözümleri ile kısa, orta ve uzun vadede gerçekleştirilecek ödeme ve tahsilatların belirlenerek, eldeki finansal kaynakların en verimli şekilde kullanılması veya gerekiyorsa yeni finansal kaynakların yaratılması için stratejik kararların alınması sağlanmaktadır. Böylelikle işletmelerin finansal kayıplarını en aza indirerek, doğabilecek zararlarını önleyici kararlar almaları sağlanmıştır.
Müşteriler/Tedarikçiler
Link Güneş Sistemi Finans Yönetimi uygulamaları ile müşterileriniz ve tedarikçileriniz ile tüm finansal işlemlerinizin yönetimini gerçekleştirirken, istediğiniz an, istediğiniz tarih aralıkları ve kriterlere göre analizlerinize ulaşmanız mümkündür.
Güneş Sistemi müşteri ve satıcı cari hesap yönetimi ile;
- Borçlu ve alacaklı hesapları Türk Lirası ve yabancı para cinsinden takip edebilir,
- Müşterilerden yapılan havale, dekont ve nakit tahsilatları Türk Lirası ve yabancı para cinsinden takip edebilir,
- Müşterilerden alınan çek ve senetleri; vade, banka ve borçlularını dikkate alarak izleyebilir,
- Alımdan iade ve satıştan iade faturalarınızı takip edebilir,
- Müşteri ve satıcı hesaplarını bölge, sektör vb. birçok değişik kritere göre gruplayabilir,
- Müşterilerinize Türk Lirası ve yabancı para cinsinden kredi limiti tanımlayabilir,
- Müşteri veya satıcılarınızla yapılan son mutabakat bakiyeleri ve tarihlerini izleyebilir,
- Müşterilerin karşılıksız çek, protestolu senet ve diğer borçlarından doğan risklerini detaylı olarak izeleyebilir, kredi limiti ve bakiyesine göre risk analizini yapabilir,
- Müşterilerden alınan çeklerin ciro, kasa/banka, tahsilat, teminat, iade, karşılıksız işlemlerini takip edebilir,
- Toplu olarak aldığınız veya verdiğiniz senet/çekler için bordro düzenleyerek ortalama gün ve vade tarihlerini izleyebilir,
- Yapılacak ödemelerin senet/çek çıkışının, planlanan ortalama vade tarihine uygun olarak düzenleyebilir,
- Alınan tek bir ödeme ile farklı ödeme planlarındaki taksitleri veya birden fazla ödeme ile tek taksiti kapatabilir,
- Müşterilerinize özel ödeme planları oluşturarak borcu nakit, çek, senet, kredi kartı ile taksitlendirebilir,
- Müşteriyle ilişkinin sürekliliği için yetkililerinin yaş, cinsiyet, medeni hal, evlilik tarihi, e-mail adresi gibi özel bilgilerini takip edebilir,
- Firmaların çalıştığı banka bilgilerini takip edebilir,
- İşletme genelinde masraf merkezlerine göre dönemsel borç/alacak analizleri yapabilirsiniz.
Kasa ve Banka Hesapları
İşletmenizin çalıştığı bankalar, bankalardaki farklı hesaplarınız, merkez ve şube kasalarınız ile ilgili tüm finansal işlemlerinizin yönetimi, istediğiniz tarih aralıkları ve kriterlere göre analizleri Link Güneş Sistemi Finans Yönetimi uygulamaları ile çözümlenmektedir.
Kasa ve Banka hesap yönetimi ile;
- Sınırsız sayıda Türk Lirası ve döviz kasası takip edebilir,
- Portföydeki senet ve çeklerin banka tahsilat ve teminat işlemlerini planlayabilir,
- Sınırsız sayıda banka ve her bankanın farklı şube ve hesaplarını takip edebilir,
- Virman, arbitraj, havale, borç/alacak dekontu gibi banka işlemlerini gerçekleştirebilir,
- Eldeki senet/çekler, beklenen tahsilatlar ve vadesi dolmamış faturalar dikkate alınarak, yapılması gereken ödemeler için nakit akışını planlayabilir,
- Ödeme ve tahsilat planlarını oluşturabilir ve önceden belirlenen şablonlara göre vade yapabilirsiniz.
Bankalarla sağlanan entegrasyon sayesinde;
- İşletme ile banka arasındaki senet, çek, nakit bilgileri ve hesap mutabakatlarını otomatik güncelleyebilir,
- Anlaşmalı banka hesaplarınıza gelen ödemelerinizi Güneş Sistemi’ne online olarak aktarabilir,
- Banka hesabına yapılan ödemenin hangi müşterinize ait olduğunu cari hesap ile banka hesap işlemini otomatik olarak eşleştirerek tespit edebilir, müşteri bakiyesini anlık olarak güncelleyebilir bu sayede zaman tasarrufu sağlayabilirsiniz.
Kredi Kartı Yönetimi
Bankalar yapılan her kredi kartı işlemi üzerinden, işlemin gerçekleştiği üye işyerinden, işlemin peşin ya da taksitli olmasına ve yapılacak nakde dönüşüm sürelerine göre komisyon almaktadır. Talep edilen komisyon ve ücretler imzalanan taahhütname veya sözleşmede yer alır ve bankadan bankaya değişir. Bankalar ile yapılan POS (Point Of Sale : Satış Noktası) sözleşmesi çerçevesinde tahsilatlarda kullanılmak üzere sistemde tanımlanan bir POS (veya VPOS – Sanal POS) için farklı ödeme seçeneklerine göre farklı koşullar tanımlanır ve satış işlemi sırasında kullanıcıya bu koşullar arasından seçim yapma imkanı tanınır. Böylece, aynı bankanın kredi kartı kullanılarak yapılan tahsilatların peşin veya taksitli olması durumu ile farklı bir bankaya ait kredi kartından yapılan tahsilatlar arasındaki nakde dönüşüm şekilleri birbirinden ayrılabilir.
Kredi kartı yönetimi ile;
- Ödeme şekli ve nakde dönüşüm sürelerine göre değişen kredi kartı komisyon ve masraflarını farklı bankalarla yapılmış olan her bir POS sözleşmesi bazında tutabilir,
- POS üzerinden gerçekleşen tahsilatları ve bankalara yapılan komisyon ödemelerini ayrı ayrı izleyebilir ve muhasebeleştirebilir,
- Tek çekim, puanla ve taksitli ödemeler için uygun kayıtlar üretebilirsiniz.
Banka Entegrasyonu
Banka Entegrasyonu modülü ile banka hesaplarınıza gelen ve sizin hesaplarınızdan yapılan para transferlerini online olarak Güneş Sistemi’ne transfer edebilirsiniz. Banka işlemini gerçekleştiren borçlu ve alacaklı hesaplar ile Güneş Sistemi üzerindeki tanımlı müşteri, satıcı hesaplarının eşleştirilmesi sayesinde yapılan banka transfer işlemleri hatasız bir şekilde gerçekleşir.
Banka entegrasyonu ile;
- Banka borç (Gelen Havale/EFT, Borç Dekontu, Virman vb.) ve alacak (Gönderilen Havale/EFT, Alacak Dekontu, Virman vb.) işlemlerini transfer edebilir,
- Banka üzerinden yapılmış olan transferleri izleyebilir,
- Güneş Sistemi cari hesabı ile eşleştirilmemiş banka işlemlerini sonradan güncelleyebilir,
- Müşteri ve satıcılar için açılan yeni cari hesapları Banka Entegrasyon modülü üzerinde banka hesaplar ile eşletirerek bu hesaplardan yapılan banka işlemlerinin hatasız bir şekilde Güneş Sistemi’ne aktarımını yapabilir,
- POS tahsilatları gibi karşı hesabında 108’li hesapların kullanılması durumunda; banka işlem açıklamasına bağlı olarak Açıklamasında ‘XXX’ geçen kayıtların ‘YYY’ kodlu cari hesaba eşleştirilmesi gibi kural oluşturabilir ve bu şekilde hesaplar önceden eşleştirilmemiş olsa bile banka işleminin otomatik olarak doğru hesaba aktarımını sağlayabilir,
- Güneş Sistemine aktarılan banka işleminin onayınızın ardından finansal hareketinin oluşturulması ve muhasebeleşmesini sağlayabilirsiniz.
Yaşlandırma, Ödeme Eşleme ve Vade Farkı
Link Güneş Sistemi Finans Yönetimi uygulamalarında gerçekleştirilen işlemler sonucunda tüm borç ve alacakların yönetimi, yaşlanmaları ve vade farkı hesaplamaları genel kabul görmüş standartlar ile gerçekleştirilebilmektedir.
Yaşlandırma özelliği ile;
- Bekleyen bakiyelerin hangi evraklardan oluştuğunu ve bekleme sürelerini tespit edebilir,
- Günlük detay, hesap ve vadelere göre icmal yaşlandırma raporları alabilirsiniz.
- Borç kapama sonrasında kısmen kapanmış kayıtları izleyebilir ve açıkta kalan borçlar için yaşlandırma yapabilirsiniz.
Ödeme eşleme sistemi ile;
- Borç/alacak evraklarını birbirleri ile eşleştirebilir ve evrak bazında bakiye takibi yapabilir,
- Müşterinize düzenlemiş olduğunuz faturaları, müşteriden yapmış olduğunuz tahsilatlarla eşleştirerek kapatabilir,
- İsteğe bağlı olarak tüm borç ve alacak kayıtlarını FIFO yöntemi ile eşleştirerek otomatik kapatabilir,
- En uygun borç/alacak hesap eşleme şeklinin belirlenebilmesi için çeşitli faturaya karşı ödeme eşleme alternatiflerini deneyebilirsiniz.
Vade Farkı uygulaması ile,
- Kapama işlemi sonucu oluşan vade farkını, verilen faiz oranı üzerinden geç ve erken ödeme toleransları da dikkate alınarak otomatik hesaplayabilir,
- Vade farkı hesaplaması yapılmış faturanın kapatılmasında kullanılan ödeme kayıtlarının değiştirilmesi veya iptal edilmesini otomatik olarak kontrol edebilir,
Ödeme Plan Yönetimi
Link Güneş Sistemi Finans Yönetiminin bir parçası olan Ödeme Planı Yönetimi ile müşterilerinizle gerçekleşen tüm borç ve alacak işlemlerinin zamanında ve doğru yapılması ve eşlenerek işlenmesi sağlanarak gerçekçi yaşlandırma ve vade hesaplamaları yapılabilir.
Ödeme Planı Yönetimi ile müşteri borçları için farklı gün ve vadelerle farklı ödeme planları tanımlayabilir, istenilen hesabın istenilen ödeme planı ile çalışmasını sağlayabilir, istenilen borç işlemini tercih edilen ödeme yöntemi (nakit, çek, senet ve kredi kartı) ile taksitlendirebilirsiniz.
Güneş Sistemi ile Sabit Kıymetlerin satın alınmasından başlayarak, elden çıkarılmasına kadar tüm dönemsel amortisman, değerleme ve enflasyon muhasebesine göre hesaplamaların yapılıp ilgili muhasebe hesaplarına yansıtılması işlemlerinin takip edilmesi sağlanmaktadır.
Sabit Kıymet Yönetimi ile;
- Sabit Kıymet amortisman hesabı için Azalan Bakiyeler (Hızlı) veya Eşit Tutarlar (Normal) yöntemlerinden birini seçebilir,
- Amortisman hesabını aylık ya da dönemsel olarak yaparak, muhasebe entegrasyonunu sağlayabilir,
- Satış bilgilerini detaylı olarak kaydedebilir ve kalan miktar için amortisman hesabına devam edebilir,
- Sabit Kıymet için satış faturası kaydı düzenlendiğinde, satış faturasını satış hareketlerine otomatik yansıtabilir,
- Gider hareketlerini detaylı kaydedebilir ve maliyete ekleyebilir,
- Sabit Kıymetin maliyeti etkileyen alım faturası kayıtlarını gider hareketlerine otomatik yansıtabilir,
- Demirbaş kartında dönemsel ve yıllık amortisman işlemlerini yeniden değerlemeye göre veya enflasyon düzeltmesine göre detaylı olarak listeleyebilir,
- GİB Ekonomik Ömür ve Amortisman Oranları Listesi’ni sisteme transfer edebilir ve kayıt bazında güncelleyebilir,
- Dönemsel Karşılaştırma Listesi ile son hesaplanan dönem ile bir önceki döneme ait rakamları karşılaştırabilirsiniz.
Üretim yapan işletmelerin mamul ve yarı mamul reçetelerinin oluşturulması ve bu reçetelere göre ihtiyaç planlaması yapılması Güneş Sistemi Üretim Çözümleri ile işletmelerin hizmetine sunulmuştur. Sistemde doğrudan ya da siparişlere göre düzenlenen iş emirleri sonucu gerçekleşen üretimlerin ham madde, mamul ve yarı mamul giriş ve çıkışları ile bu hareketlerden doğan maliyet ve ek maliyetlerin stok yönetimi ve muhasebe ile entegre bir şekilde yürütülmesi sağlanmaktadır.
Güneş Sistemi Üretim Yönetimi ile;
- Ham maddeden mamule geçiş aşamasında sınırsız sayıda yarı mamul seviyesi tanımlayabilir,
- Üretimde kullanılacak ham madde stoğunun yeterli olmadığı durumlarda alternatif ham madde kullanabilir,
- Tanımlanan iş emirlerine göre ham madde, mamul ve yarı mamul giriş ve çıkışlarını otomatik yapabilir,
- FIFO, Yürüyen Ağırlıklı Ortalama, Ortalama gibi yöntemlerle gerçekleşen üretim maliyetlerini hesaplayabilir,
- Elektrik, bakım, onarım, sigorta gibi ek maliyetleri üretim maliyetlerine yansıtabilir,
- Üretim sürecinin her aşaması için sabit veya oransal fireler tanımlayabilir,
- Üretim sonucu oluşan fireleri hurda olarak değerlendirebilir,
- Planlanan üretim ve eldeki stok miktarlarını dikkate alarak, ham madde ihtiyacınızı belirleyebilir,
- Henüz tamamlanmamış iş emirlerini takip edebilirsiniz.
Yasal Mali Mevzuat ve genel kabul görmüş prensipler dikkate alınarak hazırlanan Güneş Sistemi Muhasebe Çözümleri ile işletmelerin operasyonları ve yasal yükümlülüklerini eş zamanlı bir şekilde yerine getirmeleri hedeflenmiştir. Hesapların döviz cinsiyle takip edilmesi, birden fazla hesap planı tanımlanması, işlemlerin masraf merkezlerine göre ayrılma sı gibi özellikler ile Güneş Sistemi muhasebe çözümleri işletmelere yasal yükümlülükleri dışında da analiz ve değerleme imkanları sunmaktadır. Güneş Sistemi Muhasebe Yönetimi, e-Defter kullanımına tam entegrasyon sağlar. Link Güneş e-Defter, Gelir İdaresi Başkanlığından e-Defter uyumlu yazılım onayı alan ilk uygulamalardan birisidir.
Güneş Sistemi Muhasebe Yönetimi ile;
- Esnek hesap planı yapısı sayesinde sunulan geniş kırılım imkanlarını kullanarak alt hesaplarınızı herhangi bir şarta bağlı olmadan tanımlayabilir,
- Tek düzen hesap planının yanı sıra farklı bir hesap planına göre raporlamalar ve değerlendirmeler yapabilir,
- Farklı dillerde hesap planı oluşturabilir,
- Tüm işlemleri birden fazla para birimiyle takip edebilir ve girilen kur bilgilerine göre işlemlerin TL'den dövize, dövizden TL'ye otomatik çevirebilir,
- İşletme faliyetleri sonucu oluşan borç/alacak işlemleri ile ilişkili mahsup, tahsil, tediye kayıtlarını eş zamanlı olarak oluşturabilir, tanımlanan masraf merkezlerine göre dağılımlarını izleyebilir,
- Ön muhasebede işlenen verileri, eğer işletmeniz e-Defter mükellefi ise, e-Defter’e özel getirilen kurallar süzgecinden geçirerek muhasebe fiş kayıtlarına eş zamanlı olarak aktarabilir,
- Mali yıl başlangıcı ve sonunda Açılış ve Kapanış fişlerini otomatik olarak düzenleyebilir,
- Özel hesap dönemi tanımlayabilir,
- Tanımlanan şablonlarla, dönemsel yansıtma fişlerini otomatik olarak düzenleyebilir,
- Aynı anda birden fazla şirketin muhasebe kaydının tutabilir, konsolide bilanço ve kar zarar tablolarını düzenleyebilir,
- Mizan, defter-i kebir, yevmiye defteri gibi yasal defterleri ve bilanço kar zarar tablolarını Türk Lirası ve yabancı para cinsinden düzenleneyebilir,
- Form Ba/Bs listelerini tek tek veya konsolide olarak listeleyebilir ve elektronik olarak gönderebilir,
- Kur Farkı İşlemleri seçeneği ile kur farkından kaynaklanan değer artış ve azalışları hesaplayıp, ilişkili yevmiye kayıtlarını otomatik oluşturabilirsiniz.
Enflasyon Muhasebesi ya da Vergi Usul Kanununda belirtilen şekliyle Enflasyon Düzeltmesi; Tarihi Değerler ile ifade edilmiş olan mali tabloların, düzenlendikleri tarihteki Paranın Cari Satın Alma Gücüne taşınması işlemidir.
Vergi açısından Enflasyon Düzeltmesinin kuralları Vergi Usul Kanunumuzda ve Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından yayınlanmış bulunan ikincil mevzuatta belirlenmiş bulunmaktadır. Buna göre bilanço esasına tabi mükellefler 31 Aralık 2023 bilançosundan başlamak üzere parasal olmayan kıymetlerin tarihi değerlerini düzeltme katsayıları (enflasyon artış oranı, döviz kuru, toplulaştırılmış yöntem katsayıları) ile düzeltmek suretiyle paranın cari satın alma gücüne getireceklerdir.
Enflasyon Düzeltmesi Zorunlu mu?
Hazine ve Maliye Bakanlığı (Gelir İdaresi Başkanlığı) tarafından 30 Aralık 2023 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanan 555 sıra nolu tebliğe göre gerekli şartların gerçekleşmiş olması durumunda kapsama giren mükellefler, 2024 yılı birinci geçici vergi döneminden başlamak üzere vergi matrahlarını enflasyon düzeltmesine tabi tutulmuş bilanço üzerinden hesaplamak zorundadırlar.
Enflasyon Düzeltmesi yapma şartları nelerdir?
Yİ-ÜFE’deki artışın, içinde bulunulan dönem dâhil son üç hesap döneminde %100'den ve içinde bulunulan hesap döneminde %10'dan fazla olması halinde mali tabloların enflasyon düzeltmesine tabi tutulması gerekecektir.
Enflasyon düzeltmesine başlanılan bir hesap döneminden sonra, söz konusu şartlardan sadece birinin gerçekleşmiş olması durumunda da enflasyon düzeltmesi yapma yükümlülüğü devam edecektir.
Her iki şartın da gerçekleşmemiş olması durumunda enflasyon düzeltmesi sona erecektir.
Enflasyon Düzeltmesinin vergi matrahına etkisi nedir?
Enflasyon Düzeltmesinin vergi matrahını arttırıcı ya da azaltıcı etkisi işletmenin bilanço yapısına bağlı bulunmaktadır. Bu nedenle mükelleflerin proaktif şekilde durumlarını önceden projekte etmeleri ve buna göre bazı aksiyonlar almaları (sermaye artışı, bazı duran varlıkların elden çıkarılması vb.) çok büyük önem taşımaktadır.
Enflasyon düzeltmesi temel olarak öz kaynakları kuvvetli işletmelerde vergi azaltıcı, buna karşın borçlanma ile finanse edilen işletmelerde ise vergi arttırıcı etki yapmaktadır. Bu nedenle firmaların 2024 yılı vergisi açısından; gerekir ise bazı varlıkları elden çıkarmak, nakit sermaye artırımı yapmak gibi öz sermayeyi artırıcı önlemeleri gündemlerine alarak, vakit geçirmeden bu konuda aksiyon almaları lehlerine olacaktır. Geç kalınan her gün bu anlamda şirketlerinin zararına olacaktır.
Güneş Sistemi Enflasyon Muhasebesi
Güneş Sistemi Enflasyon Muhasebesi ile işletmenizin parasal olmayan kıymetlerinin yeniden değerlemesini hatasız olarak yapabilir ve vergileme üzerindeki enflasyondan kaynaklanan olumsuzlukların giderilmesini sağlayabilirsiniz.
İşletmelerin geleceklerini doğru bir şekilde planlamalarının en önemli kriterlerinden biri, gerçekçi bir bütçe oluşturmalarıdır. Güneş Sistemi bütçe çözümleriyle işletmelere; haftalık veya aylık, Türk Lirası ve döviz cinsinden, masraf merkezlerine kadar detaylandırılabilen bütçe tanımlama olanakları sunulmuştur. Böylece işletmeler, hedeflerindeki sapmaları detaylı bir şekilde izleyerek daha gerçekçi hedefler belirleyebilirler.
Güneş Sistemi Bütçe Yönetim modülü ile;
- İşletme genelinde veya tanımlanan masraf merkezlerine göre bütçe tanımlayabilir,
- Tanımlamaları aylık veya haftalık ölçeklerde yapabilir,
- Gerçekleşen rakamlarla bütçe rakamlarını karşılaştırarak dönemsel ve kümülatif analizlerinizi yapabilir ve oransal sapmaları izleyebilir,
- Masraf merkezlerine göre oluşturulan bütçeleri konsolide ederek, ilgili gelir ve gider kalemlerini gerçekleşen toplam tutarlarıyla karşılaştırabilir,
- Kampanyalar ve özel projeler için bütçeler tanımlayarak verimliliği izleyebilirsiniz.