Link Bilgisayar Yasal Mevzuat’a hakimiyeti ve tecrübesiyle, orta ve büyük işletmelerin personel özlük bilgileri ve bordro işlemleri için yapılan resmi ihtiyaçlarını karşılar, bunun yanında opsiyonel olarak kullanılan farklı modüllere sahiptir. Esnek bir yapısı olduğundan işletmelerin ihtiyaçlarına göre özel tanımlamalar yapılabilmektedir.
Link Techno İK Yönetim Sistemi sadece bir bordro programı değil; aynı zamanda diğer İK süreçlerinin de takip edilebileceği modüllerin yer aldığı İnsan Kaynakları Tabanlı bir programdır.
Uygulama ile rutinleşmiş birçok işin, esneklikten ve işlevsellikten ödün verilmeden otomatikleştirilmesi sağlanmış; şirketin zaman, iş gücü ve para kaybı en aza indirilerek, kazanılan katma değerin daha önemli işlere yönlendirilmesi hedeflenmiştir.
GENEL ÖZELLİKLER
- Farklı ihtiyaçlara çözüm sağlayan esnek ve parametrik bir yapıya sahiptir.
- Tüm modüller altında bulunan hızlı giriş ekranları sayesinde farklı ortamdan Excel formatına alınan puantaj, ödenek, kesinti, sicil vb veriler kısa sürede sisteme aktarılır.
- Tek tuşla personelin giriş-çıkış ve Muhtasar işlemleri SGK’nın sistemine yüklenir
- Proje bazlı personel maliyetler izlenebilir.
- Personellere gelen icra dosyaları sistemde takip edilerek sırasınca maaşlardan kesilerek kalanın takibine imkan sağlanır.
- %100 Yasal Mevzuat’a uygundur ve mevzuat değişikliklerine hızlı uyum sağlar.
- İK SELF SERVİS WEB MODÜLÜ
- ZORUNLU BES İŞLEMLERİ YÖNETİMİ
- TAHSİSLİ EŞYA YÖNETİMİ
- E-REÇETE
- PERSONEL SAĞLIK YÖNETİMİ
- KARİYER YÖNETİMİ
- EĞİTİM YÖNETİMİ
- ADAY YÖNETİMİ
- BÜTÇE YÖNETİMİ
- RAPORLAMA YÖNETİMİ
- HARCIRAH İŞLEMLERİ
- ELEKTRONİK VERİ YÖNETİMİ
- ÜCRET YÖNETİMİ
- İZİN YÖNETİMİ
- BORDRO VE TAHAKKUK YÖNETİMİ
- PERSONEL YÖNETİMİ
- ORGANİZASYON YÖNETİMİ
İK Self Servis Web modülü, bir web uygulaması olup, personelin bordro görüntüleme, izin, avans, eğitim talepleri ve evrak ekleme şartı ile bazı özlük bilgilerinde güncelleme, avans vb. kesintilerini izleme gibi işlemleri personelin web uygulamasından yapabilmesini sağlamaktadır.
BES Otomatik Katılım uygulamasına ilişkin başvuru ve katkı payı tahsilatları gibi tüm işlemler yasal mevzuata uygun, offline veya online olarak gerçekleştirilir.
- BES kapsamına giren personellerin giriş hareketleri otomatik oluşturulur
- Kayıtlar, tercih edilen emeklilik şirketinin istediği kriterlere uygun olarak otomatik oluşturulur
İşletmelerde personele tahsis edilen kaynakların detaylı olarak izlenmesini sağlayan modüldür. Organizasyon şemasında yer alan pozisyonların hangi kaynaklardan yararlanabildiği ve bu kaynakların ne şekilde kullanılabildiği bilgilerinin takibi, pozisyonların seviyelerine göre detaylandırılmış kaynak kullanım bilgilerinin tutulması ve zimmet kayıtlarının yapılması Tahsisli Eşya Yönetimi modülü tarafından sağlanır.
e-Reçete ve e-İmza entegrasyonu ile tam uyumlu çalışan Link e-Reçete Çözümü, işyeri hekimlerinin, çalışan personele SGK Medula Eczane Sistemi’nde online olarak reçete girebilmelerine imkan sağlar.
Personelin işe giriş muayenelerinin ve çalıştığı süre içinde tüm sağlık işlemlerinin kayıtları Personel Sağlık Yönetimi modülü altında gerçekleştirilir.
Kariyer Yönetimi modülünün amacı, boşalan ya da yeni oluşturulan pozisyonlar için öncelikle dışarıdan personel arayışına girmeden, şirket çalışanlarını değerlendirerek, uygun çalışanı uygun pozisyona yerleştirmektir. Bunun yanı sıra eğitim ve tecrübesi ile şirket içerisinde kişisel özelliklerine katma değer sağlamış personeller için uygun terfiler hazırlamaktır.
Eğitim Yönetimi modülüyle organizasyonlarda verilmekte olan tüm eğitimlerin planlama, iş, görev, organizasyon ve tanımlanmak istenen diğer kategorilerle ilişkilendirme çalışmaları gerçekleştirilir.
Aday Yönetimi Modülü ile şirketin seçme ve yerleştirme ile ilgili süreçleri izlenir ve yönetilir.
Belirli bir dönem için gerçekleşmesi öngörülen personel ücret, ek kazanç, sosyal hak ve fazla mesai gibi giderlerin verilen artış oran yada tutarlarına bağlı olarak revize bütçenin oluşturulması, gerçekleşen ile karşılaştırılması sağlanır.
Raporlama Yönetimi ile Link Techno İnsan Kaynakları Yönetim Sistemi’nde bulunan tüm alanlar için çeşitli şekillerde esnek ve akıllı raporlar alınabilir.
Personelin asıl görevli oldukları yerden, başka yerlere geçici ya da sürekli olarak atandıklarında yeni görev yerlerine taşınmalarından dolayı yapacakları ek masraflara karşılık gündelik, yol gideri, aile gideri ve yer değiştirme gideri gibi ödemeler takip edilir.
Muhtasar e-Bildirge, aylık iş gücü, stopaj, muhtasar, banka maaş, çalışana ait kimlik bildirim şablonlarının oluşturulduğu şeçenektir.
- SGK sistemine otomatik bağlanılarak e-Bildirge verilerinin programdan aktarımı yapılır.
- Hesap No ya da IBAN No’ya göre Maaş, Avans, Fazla Mesai, İkramiye banka transfer şablonu oluşturulur.
- Ücret bordrolarının muhasebe kayıtları xml formatta oluşturulur, muhasebeye aktarımı yapılır.
- Onaylanan masraf fişleri xml formatta oluşturulur, muhasebeye kolayca aktarılır.
- Aylık işgücü çizelgesi xml formatında oluşturulur, İŞKUR’a yüklemesi yapılır.
- Stopaj bildirim verilerinin xml formatında Muhtasar Beyannamesine yüklemesi yapılır.
- Muhtasar – Aylık Bildirge verileri xml formatında oluşturulur, Muhtasar Beyannamesine yüklemesi yapılır.
- Çalışanlara ait kimlik bildirim formu xml formatında oluşturulur, aktarım işlemi yapılır.
- Toplu işe giriş/işten çıkış bildirimi xml formatında oluşturulur, yükleme işlemi yapılır.
Çalışan personellerin ücret bilgilerini tanımlamak ve yönetmek için kullanılan modüldür. Tüm şirket veya işyeri genelinde birim hatta pozisyon bazlı olarak ücret yönetimi yapılabildiği gibi personel bazlı da yapılabilir.
- İzin Yönetimi Modülü ile izin tanımlamaları ve kayıtları yapılarak personelin izin durumları sistem üzerinden takip edilir.
- Personelin pozisyonuna ve seviyesine göre değişebilen tüm yasal, şirkete özel izin bilgileri girilir ve bu bilgiler tarihsel olarak izlenir.
- Çalışılmadığına dair bildirim girişi SGK’ya otomatik olarak gönderilir.
- İzinli personelin yerine vekalet edecek personel tanımlanabilir.
- İzinler 1. ve 2. Amirin onayından sonra, İK personelinin onayından geçer; amirlere onay için hatırlatma maili gönderilebilir.
- Aynı anda izne çıkamayacak olan personeller tanımlanarak, otomatik takibi yapılır.
- Dönem sonu veya bütçe hesaplamalarında izin yükü hesaplanabilir.
Bordro ve Tahakkuk Yönetimi ile bordrolar, yasal ve işletmeye özgü parametreler kullanılarak hazırlanır.
- Yerel Para ya da Döviz üzerinden günlük, aylık, saatlik, net veya brüt olarak maaş hesaplaması yapılır.
- Ek kazanç ve sosyal yardımlar ileriye dönük olarak planlanır.
- Özel kesintiler, belirlenen ödeme planı çerçevesinde ileriye dönük planlanır.
- Otomatik puantaj hesaplama özelliği sayesinde izin, fazla mesai ve resmi tatil bilgileri de göz önünde bulundurularak bordrodan bağımsız şekilde puantajın hesaplanıp, saklanabilmesi sağlanır.
- Birden fazla icra takibi sistem tarafından otomatik yapılır, bunlara dahil edilecek kazançlar esnek bir şekilde belirlenir, nafakaya öncelik sırası verilebilir.
- Toplu iş sözleşmelerinden doğan fark işlemleri, geriye dönük olarak Fark Bordrosu ile hesaplanabilir.
- Sendika parametreleri tanımlanarak, bordroda sendika aidatı hesaplanabilir.
- Mevzuata uygun şekilde SGK ve Gelir Vergisi muafiyetleri hesaplanır.
- Mevzuata uygun olarak Serbest Bölge, Ar-Ge ve Teknopark hesaplamaları yapılır.
- PDKS sistemlerinde hazırlanan puantaj dosyası kolay ve hızlı şekilde programa aktarılır.
- Bankalara maaş transferleri için ilgili bankaya göre dosya hazırlanır.
- Personel ödemeleri, birden fazla masraf merkezine göre dağılım yapılarak takip edilebilir.
- Personel bordro tahakkuklarının muhasebeye entegrasyonu sağlanır.
- Bordro Maliyet Analizi Özelliği ile ileriye dönük personel maliyetleri analiz edilip, ekstra personel alımları da dahil edilecek şekilde raporlanır.
- TFRS Kıdem Tazminatı Yükümlülüğü ile çalışanların işten ayrılma olasılığı, istifa etme olasılığı, çalışma süreleri, emekliliğe kalan süreleri dikkate alınarak kıdem yükü hesaplanır ve raporlanır.
- İşe Giriş ve İşten Çıkış Bildirimleri SGK'ya tek tuş ile transfer edilir.
- TÜİK işlemlerinde anket cevaplarının xml format oluşturularak TÜİK'e aktarılması sağlanır.
- Personel Yönetimi Modülü ile çalışanlarla ilgili tüm bilgilerin takip edilebildiği personel kayıtları oluşturulur.
Personel bilgileri diğer modüller için de temel sağlayacak şekilde kaydedilir
- Personellerin işe giriş-çıkışları ile yasal ve idari tüm değişiklikleri personel kartı üzerinde tarih bazlı olarak izlenebilir
- Personel özlük ve personel şirket bilgileri birbirinden bağımsız bir yapıya sahiptir
- Birden fazla işyeri barındıran işletmelerde tek personel şirket kartı açarak kurum içi iş yeri değişiklikleri basitleştirilerek, takibin ve hesaplamaların kolaylaştırılması sağlanır
- Personellere ait dokümanlar (diploma, sertifika, fotoğraf, vb.) herhangi bir limit olmaksızın sistemde sınıflandırılıp, saklanır.
Organizasyon Yönetimi Modülü ile şirket, işyeri, birim ve pozisyon ile ilgili bilgiler tanımlanarak organizasyon yapısı oluşturulur.
-
- Sınırsız sayıda organizasyon ve pozisyon hiyerarşisi tanımlanıp, bu hiyerarşik yapıların tarihsel süreçler içinde takibi yapılır.
- Şirket, işyeri, birim ve pozisyon için hiyerarşik yapıda teşkilat şeması tanımlanır ve yönetilir.
- Hiyerarşik ağaç yapısı sayesinde istenilen tüm noktalara hızlı erişim sağlanır.